Optagelse

Optagelse i Agersted Friskole & Fribørnehave hviler på en aftale mellem forældrene og skolen. Som forældre medfører det et ansvar for at orientere sig om vores værdigrundlag, herunder om man kan tilslutte sig dette.

Ved ønske om indskrivning eller optagelse på venteliste kontaktes børnehavens leder, skoleleder eller friskolens kontor. Optagelse sker i en dialog mellem klasselærer, faglærere og skoleledelsen. Optagelse kan først ske efter besøg og samtale på skolen, hvorefter parterne har mulighed for at vurdere, om det er et godt match inden endelig beslutning træffes. Der vurderes på klassens trivsel, evt. problemstillinger i klassen og det konkrete barns faglige niveau og læringskompetence. Det er friskolelederen eller lederen i børnehaven, der foretager denne vurdering.

Indskrivningen til både skole og børnehave sker via indmeldelsesskemaet, som findes på herunder eller kan hentes i papirform på kontoret. Den udfyldte blanket kan afleveres på kontoret eller i postkassen. Vi har desværre ikke mulighed for at modtage sikker elektronisk post fra nye forældre. Indskrivningen er først gældende, når den udfyldte blanket er underskrevet af alle forældremyndighedsindehavere. Når indskrivningen er modtaget, sender kontoret en bekræftelse på mail.

I børnehaven er der plads til 60+4 børn. Der arbejdes i børnehaven på at lave en homogen gruppe til 0.klasse, hvorfor antallet af børn i gruppen kan variere fra år til år.

Friskolen ønsker klasser på omkring 20 elever og har fokus på en fornuftig sammenhæng mellem ressoucer og behov. Bestyrelsen kan vælge at give dispensation til at have flere elever i klassen i særlige situationer. Vi vælger også i nogle tilfælde at have klasser med færre børn, hvis det er den rigtige balance.

På nedenstående link finder du det skema som skal udfyldes og underskrives af alle forældremyndighedsindehavere, hvis du ønsker, dit barn bliver meldt ind i Agersted Friskole og Børnehave.

indmeldelse img

Udskriv dette 4 siders skema og udfyld et pr barn og underskriv det og aflever det til skolens kontor.

Børnehave angives med BH i klassetrin.

Hvis du har behov for bus eller har andre bemærkninger, så skriv venligst også dette på et af skemaets bagsider.